Den gågna veckan som gått.....

Ja nu var det ett tag igen sen sist...som vanligt ;-) Men när jag har skrivit färdigt så kanske ni förstår att man inte har tid till att blogga varge dag...fast jag önskade att jag kunde det...Just nu går vi efter min kalender, som brukar vara fullspäckat med roliga möten och grejor att göra...Ibland e man helt slutkörd när klockan bara är åtta på kvällen, och då är det bara sängen som gäller :) SHIT, vad jag ÄLSKAR min säng...Puss på dig :=)

MÅNDAGS:     Var det återligen dags för sångrytmiken på kyrkansbarntimme...som sagt så bara älskar   
Gumman att gå dit..Alltid lika glad och pigg...så är det ju roligt att träffa kompisarna förstås...I måndags fick hon ligga och sjunga brevid Max oj oj oj...trodde nästan ett tag där att det tagit slut med pojkvännen Isak he he he...

Efter det var det hem och äta lite och byta om för en färd hem till just pojkvännen Isak...Okey då..jag skulle träffa Susanne och Isabell oxå :)...Alltid lika trevligt...Vi var ute och lekte på leket (Isabell lekte), efter det blev det den sista onyttiga pizzan innan starten på viktväktarna...Så nu vet ni det!!! Ingen mer pizza för mig på ett tag....

ISAK EBBAS POJKVÄNN :)

image163

image164


TISDAGS:     Shit, nu blir jag lite rädd...verkar som jag tappt minnet eller så bara börjar jag bli gammal..hm...kommer fanken inte ihåg vad vi gjorde...och just nu hittar jag inte min kalender så jag kan titta efter...Jo vänta..nu klarnar det lite...Jaaa, nu kommer jag i håg...Ebba var hemma hos pappa som inte börja jobba förrän 15.00 medan jag for iväg till Familija (eller hur det stavas) för lite ensam shopping..ME LIKE..Handla lite nya grejor till gummans rum, som vi håller på att göra om lite...Sen blev det ett par stövlar till mig i st:42...Ja, ni läste rätt st:42 blev det....Jävla mongo fötter blääääääääää...Så blir det när man skaffar barn och går upp si sär 42kg :(...Men jag hoppas att det bara är en period och att det kommer att ändra sig senare...För vem vill gå omkring och vara B IG FOT??!!!! Inte jag iallafall...he he
Shoppade även ett par superfina skor till gumman :)
Kom hem lagom till det att Bubbis skulle iväg till jobb....Sen så kommer jag inte iåg igen...typist...Ja, ja...något var det det ialla falll...

EBBAS FÖRSTA RIKTIGA SKOR :)

image165

image166



ONSDAGS:       Den här dagen började jag mitt nya sunda liv...Då var det premiär (IGEN) på vikväktarna...Kl 10.00 skulle man vara redo och stå inför vågen och ett möte på 30min...JA du..att vågen inte gick sönder var ett under he he..Skämt och sido..jag kommer ju inte direkt sitta här och skriva hur mycket jag vägde...Men jag kan ju avslöja att det inte var lite...Tänk att jag gick upp 42kg vägde typ 112kg sen så har jag typ bara gått ner 17-19kg....Så det e en hel del kvar...Plus att jag hade en hel del hull innan jag blev gravid oxå...Men som som sagt..DET VAR VÄR VART ENDA KILO...Fick ju min underbara prinsessa.. 
Sen bar det hem åt och en lååååång  promenad med Ebba och Kalle...Vi gick ålabodsrundan som tar ca: 1,5 timme...sköööönt...Därefter skulle Kalle iväg till jobb igen...suck...Så då var det bara gumman och jag kvar, och vi hade lite storstädning här hemma...Duktiga var vi :)...Sen kommer jag inte ihåg mer av den dagen...

MITT NYA LIV SOM NYTTIG :) (Gammal bild)...

image167


TORSDAGS:     Den dagen var en händelserik dag...då skulle vi få besök och bege oss iväg på besök...
Straxt efter tolv kom Angelica, Pia, och söta lilla Adrian på besök ..Lika mysigt som vanligt...Vi åt lite bullar och drack kaffe(inte jag då som fortfarnade bara dricker te) och babbla en massa...Så fick gumman presenter att öppna..(jag älskar när hon får det för det e ju jag som får öppna dom he he he)...Hon fick en jätte fin grå klänning med luva, en superfin lila tunika och ett par matchande  fina byxor...TACK SÅ MYCKET :)...Vi blev sittandes till en bit över tre, hur mysigt som helst....Får träffas snart igen :)..

Sen när dom hade åkt blev till att göra en snabb lunch/middag.. för sen skulle jag , Bubbis och Ebba ta en tur till Tågarp och besöka Linda, Daniel och söte Algot i deras fina nya hus...Blev helt förälskad i deras nya badrum...Ni har verkligen  gjort det superfint...Bra jobbat :)!!!
Där bjöds det på Lindas Hembakta supergoda kanelbullar, Semlor och annat gott..Men jag tog INTE en enda bit (STOLT)...Istället hade jag med mig en liten sketen vitväktar chokladbit...Det var tufft men det gick...Så jävla duktig är jag (klapp på axelen ) he he...Linda är verkligen superduktig på att göra bakverk och gosaker (minns din jääääääätte goda glass du gjorde en gång).... mmmmmmm....
Ja just det glömde berätta...När vi kom dit så stod alla fönter på vid gavel för Danne hade varit i farten igen och nästan eldat upp hela huset...klant he he he...Rätt så charmigt faktist hi hi...sålänge det inte händer något..Men vi hade det jättemysigt...Dom har ju turen att ha en kamin med öppen brasa...(vill oxå ha)...så där satt vi mestadels av kvällen och bara NJÖT!!!! Det vet jag en till som gjorde..lilla Ebba, hon somna så gott i Lindas famn...Du får gärna komma hit Linda och ta över nattningen fler gånger he he he...
Det blev hemfärd vid nio sen stupade jag och gumman i säng...Bubbis var uppe till sen om natten...som vanligt den Nattugglan....


ANGELICA OCH SÖTE ADRIAN

image168


PIA OCH GUMMAN

image170

DOM FINA PRESENTERNA :)     (TACK SÅ MYCKET)...

image171

image172




TÅGARP....LINDA Z OCH SÖTE ALGOT

image173

MYSSTUND HOS DANNE :)

image174

OCH HOS LINDA :)

image175

SOM RESULTERADES I.......HI HI
image176



FREDAGS:  Efter gumman hade ätit sitt förmiddags mat så gick hon och jag en låååång runda igen...vi gick blandannat upp till  q8 och hämtade lite paket...Lite böcker och cd skivor som jag beställt till gumman...Bla Astrid Lindgrens alla visor och sånger....Gud var den var mysig....Sen gick vi och handla lite inför lunchen...jag skulle ju bjuda pappa på viktväktar lunch: Bakad potatis med keso och räkröra....Blev Sketa gott...Bubbis var hel nöjd :)...Sen blev det hem och göra lunchen och sen lite power nap...Skönt med en lite vilostund..

På kvällen fick vi besök igen av : Kalle, pär, Jocke, Peter och Annika...Ja, fyra av killarna var ju inte så sociala som ni ser he he...Det blev en tidig kväll igen för gumman och mig medans dom andra var upp in till småtimmarna....

SOCIALA..HM??!!!

image179







IDAG: Är faktis den enda dagen då vi inte riktigt vet vad vi ska göra gumman och jag ( Bubbis jobbar 09-22)... Kanske vi skulle ta en tur i till stan och hälsa på på springaren...Ja, får se senare hur det blir med den här dagen....Rätt så skönt att inte ha något inplanerat bara göra vad man själv har lust till :)..

Imorgon är det ialla fal åter dags för baby simmet :)..

Ja det här var nog allt för denna gången....Nu har jag ialla fall skrivit för några dagar tillbaka :)

Puss och kram till alla från oss....


Kommentarer
Postat av: pia

det var ett lång inlägg..bra...nästa gång vi träffas så ska jag ha kemeran i högsta hugg så jag oxå kan föreviga dig på min blogg

2008-02-03 @ 13:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0