Hur sjukt ...

Hur sjukt e det egentligen att vakna klockan halv sju en lördags morgon när resten av famlijen sover, desutom att man är så pigg så att man får gå upp!!!! Åh, hatar det...När man väl har chansen att sova lite längre....näe då ska man upp och skutta.....

Ja, ja... får väl sova några timmar  under dagen (som kalle sa igår)...Han sa att imorgon vilar du lunch i några timmar så du orkar vara uppe länge på kvällen, efersom vi är bortbjuda till familjen Svensson/Karlsson i Landskrona ikväll. Jag har ju en tedens att vilja gå och lägga mig mellan nio och tio på kvällen...Är ju så aptrött då så jag knappt kan hålla mina övonlock uppe...Suck...Men ikväll Madde så jäklar ska jag slå alla "vaken på kvällen" rekord :=)
Åh vad mysigt det ska bli...Åh lilla Ebba ska få leka med Ellie, det var ju ett tag sen...

Igår kväll bjöd jag och Ebba hit farmor/farfar för att titta på Lets dance, kalle jobbade kväll igår...Det var trevligt som vanligt...Jag hade bakat en GI kladdkaka utan mjöl och socker som blev överaskande god...Så nu kan man äta nyttig kladdkaka med gott samvete :)

Näe nu ska jag slänga mig i soffan och se om det finns något vettigt att titta på klockan sju en lördagsmorgon...Tror ju knappast det!!!!

KRAMAR TILL ALLA!!! KRAM KRAM

Prinsessan...



Åh, vad hon älskar sin lilla mini sulkyvagn...











Överaskande god NYTTIG kaka :)

GI-Chokladtårta

För 10-12 personer.

Något nyttigare och mer hälsosamt för själen.

Ingredienser


5 ägg
1 kaka (100 g) mörk choklad, minst 70 %
75 g smör
100 g mald mandel
1,5 dl sötningsmedel som tål värme, t ex Hermesetas eller 1halv dl honung


Gör så här

Smält smör och choklad tillsammans på svag värme. Vispa äggulorna luftiga.

Blanda gulorna med sötningsmedel, den malda
mandeln och smör-chokladblandningen. Vispa äggvitorna till ett hårt skum. Vänd försiktigt ner vitorna i chokladsmeten.

Häll smeten i en smord kakform. Grädda i 175 grader i 20-25 minuter. Servera med vispad grädde och ev hallon.


Kommentarer
Postat av: farmor o farfar

Vi tackar för en trevlig Lets dance-kväll och en jättegod kaka.Vi har dansskorna på för att träna till nästa fredag.



KRAM från OSS.

2009-02-08 @ 21:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0