SANNINGEN

Jag är inte unik jag är precis som alla andra. Jag tänker på det här med ens uppfattning av det som skrivs och läggs ut på sociala medier. Man kan få en bild av att alla har det så fantastiskt jävla bra alltid.Det läggs upp fina, härliga underbara bilder på allt möjligt på alla möjliga olika sociala forum. Det gör jag med. Perfekt bilder, alla är glada, alla är fina, hemmet är perfekt, barnen bråkar aldrig, underbara fina miljöer man befinner sig i, kärleks bilder, perfekta matlagnings bilder där inte ens sparrisen ligger fel, perfekt makeup, underbara rese bilder osv. Listan kan göras lång. Men det är bara en bråkdel av verkligheten det man ser och tar in. Det bästa av bilder. Verkligheten är någon helt annan. Allt det vi ser tar vi åt oss av. Det gör oss stressade och ger oss ångest. Vi måste vara lika bra som alla andra. Men vem är det Vi försöker att lura? Varandra? Vi vet ju att livet inte ser ut så. Livet är inte perfekt. Jag är precis likadan. Jag kan träffa folk som inte känner mig så bra som blir förvånade över att jag är sjukskriven. Men du som alltid gör så mycket saker och har tusen saker igång och som alltid ser så pigg och glad ut är DU sjukskriven frågar dom. Då har dom sett mitt liv på Instagram ”mitt” andra liv. Inte lägger jag ut bilder på när jag ligger utslagen i soffan för att jag är så trött pågrund av min anemi. Vissa dagar är jag så trött så jag knappt orkar gå upp. Sätta sig i bilen är helt livsfarligt. Inte lägger jag ut bilder på när jag sitter i duschen och duschar läääääänge för att jag har sån ångest att jag bara vill dö. Inte lägger jag ut bilder på Alla mina mediciner jag äter för att ens kunna fungera, inte lägger jag ut mina bilder på mina bråk med min man eller konflikter med barnen, inte lägger jag ut bilder då jag har en dålig hår dag, inte lägger jag ut bilder..... Jag kan skriva den listan lång i all oändlighet. Många dagar vill jag bara gråta eller slita av mig håret. Jag är så trött, har ingen ork. Utöver min anemi lider jag av depression till följd av allt som uppkommit av den. Men det är inte många som vet om den då jag inte talar om den eller lägger ut bilder om den. Enligt Instagram är mitt liv helt perfekt till skillnad från verkligheten. I verkligheten så kämpar jag. All min energi sparar jag till barnen som betyder allt för mig. Dom får det bästa av mig. Jag kramar ur all energi jag har till dom för bli den bästa mamman jag vill vara. Sen är jag helt slut och årerhäntar mig. Men vissa dagar är bättre än andra. Som bäst mår jag när jag fått min transfusion. Då kan jag bli pigg som ett Duracell batteri. Nu låter det kanske som mitt liv är ett enda stort kaos och så är det ju givetvis inte. I bland talar ju bilderna sanning också. Ibland är ju livet precis så underbart och härligt som bilderna visar. Men det finns även stora kontraster till den och det är det jag vill få fram. Allt är inte alltid som det ser ut. Jag ska börja bli lite ärligare mot er och lägga ut någon ful bild då och då 😊.
 
Så summan av kardemumman av allt det jag vill få sagt är att ni inte ska lite på allt ni ser. Det är oftas bara en värld om vem som vill vara duktigast. Gäller mig med. Ta allt med en nypa salt och sortera bort. Njut av fina bilder och inlägg men få inte ångest eller bli stressad över det. Man kan inte vara så perfekt inte ens jag 😉.
 
 
Kramar till alla // Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0