Barnloppis!!

Har ju glömt att blogga om vår barnloppis som går av stapeln den 8 september!! Kanske vill ni sälja!! Eller bara fynda!! Gå in på www.grodansbarnloppis.se


Glömde bilden!

...


Katt???

Tror ebba vill ha en katt efter att ha träffat Matildas nya katt Bamsen!! Undrar vad hennes föräldrar tycker det.......!!!!!


Undrar vad det betyder?!!

Att jag hade 39 i temp igår när jag skulle lägga mig och ingen i morse!! Jag var så het och bara låg och skakade. Mådde verkligen pyton. Idag har jag ingen feber men inte riktigt hundra! Ja, ja vi får se hur det slutar! Frisk till imorgon ska jag iallafall vara det är ett som är säkert!! Då blir det barnfritt då Kalle och jag först ska på Ullared sen bo på hotell weiiiii. Behövligt!!! Igår hade vi Matilda på besök och hennes lillebror Wille och pappa Kalle som vi ska åka till liseberg med på tisdag. Då ska vi oxå bo på hotell fast med barn :). Så kuuuuul.... Idag vet jag inte riktigt vad som står på schemat förutom en promenad med Malin! Ha en bra dag allihopa :)!!! Ebba & Marhilda


Testing!!!

Testing!


Timbuktu och Laleh= Fantastiskt!!!

Förra veckan var jag ju på konsert och såg Timbuktu och Laleh. Det var bland det bästa jag sett. Nu e jag helt kär i Laleh. Hon är inte alls så där tråkig som hon verkar va i tv. Hon e skit rolig och jävligt grym. Ursäkta min svordom!! Konserten får 5 av 5


Mysdag!

Igår åkte ebba och jag till tågarp för att träffa kompisarna! Ebba och jag skulle på Ikea efter besöket och då tog vi med oss Holger. Väl på Ikea blev det lite köttbullar och primär för lekhuset för Holger :) Vi lämna Holger på campingen i Landskrona där dagen avslutades med en goooood pizza :).. Hemma igen togs det temp på Olle som såklart visade 39,5 i temp :/... Så inatt har Kalle och jag INTE sovit många minutrar!!


Grattis...

Ann på din födelsedag!! Hip hip hurra hip hip hurra!! Kramizz ❤❤❤


Kärleken...

Är ebba & olle


Kärlek!

Ebba ville att jag skulle hålla henne i handen innan hon somna... Hon somna med sin hand i min... Åh älskling! Ville inte släppa men var ju tvungen efter ett tag! Älskar dig min prinsessa ❤❤❤


Tack!!!

Alltid när man varit borta och kommer hem så har svärföräldrarna fyllt kylen! Idag fanns där bl.a. Ny stekta biffar (12st stora så det är middag imorgon oxå),stekt lök, gräddsås, sallad, bröd osv.. Detta har dom stått och gjort idag! På spisen stod en kastrull med potatis som bara var att sätta på. Sen hängde det en ny kjol till ebba som farmor sytt.. En kjol som kan snurra jätte mycket. Tror ni hon blev blad :)!! Tack snälla Marianne & Jörgen!


Paus!!

Nu har bli haft en paus på mc donalds! Uppskattades av någon ;)


På väg hem!

Nu sitter vi i bilen Påväg hem. Haft ett par jätte bra dagar :)... Låt solen komma nu när vi kommer hem!


Mockasiner!!!

Köpte Mockasiner till barnen igår som dom skulle ha till vintern. Imorse fick jag ta fram dom och sätta på dom. Galet :/


Bröllopsklänning!!

Nu har jag handlat klänning till bröllopet som jag ska på i augusti då min morbror ska gifta sig :).. Äntligen ska jag få gå på bröllop var ju länge sedan nu!!


Vad hände?!

Med vädret och sommaren!! Idag skulle det vara rätt så bra här men icke! Mörka moln och blåst :(!! Skymtar lite klarare himmel lääääängre bort.. Kanske...kanske....


God morgon!!

Endas mamma och Olle är vaken! Olle hade en galen natt då han först skulle upp och äta klockan tolv sen halv fem... Men han är ändå min prins ❤


Ebba och mamma...

Gick på promenad förut i det sköna vädret. Mysigt med lite ensamtid med min tös. Imorgon skulle det nog bli hyfsat väder oxå.. Håller tummarna!!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/271210/images/2012/pic_4ffc8bdb9606ee0f13000bff.jpg" class="image">


Allsång!!

Popcorn och allsång :)!! Ebba väntar på Loreen ❤❤❤


Citadellet!

Förra veckan fiska Kalle på citadellet och fick en Bamse. Ebba och Heidi var helt fascinerade :)


Cloetta!

Var i gamla Linköping innan. Väl där så besökte vi Cloetta. Dofta underbart!


Middag!

Nu är man mäktig mätt... Kebabpizzan smakar lika bra här uppe :)!!!


Förflyttat oss!!

Till en närliggande sjö vid stugan. Grymt fint och skönt!!


Har det bra!

Vid stranden och solen :)...,


Åh äntligen!!

Är det fint väder... Idag var det min tur att ta Olle på morgonen. Han vakna redan kl 6 och då var jag INTE pigg! Men efter en halvtimme så gick vi ut på morgon promenad och då blev jag pigg. Solen sken och himmeln var blååååå. Precis som det ska vara en sommar dag. Idag ska bege oss iväg till stranden sen ska in till Linköping. Vi ska besöka valla med djurena och lekplatserna sen tar vi tuff tuff tåget till gamla Linköping :). När vi kör tillbaka så har vi hyrt släp så vi kan ta med båten till landet :). Har köpt flytväst till ebba så ikväll blir det till att ro ut och fiska! Underbart!! Glad måndag på er!


DEPRIMERANDE!!!!

Suck!!!


Kvällsdopp...

Igår kväll blev det ett kvälksdopp. Hoppas på detsamma imorgon :)... Ebba älsklingen!!


Regn

Idag har vi regn här i Motala.. Hemma är det visst sol! Så Typist eftersom vi skulle till Astrid Lindgrens värld idag. Vi beslöt oss för att ta det imorgon istället :). Idag blir det busfabriken med ebba, Olle får stanna hemma med mormor och uffe. Vi har det såååå skönt här. Hoppas att NI oxå har det bra! Kramilikram


WOOW

TITTA VART JAG SKA IMORGON :)!!!!


Det var som f...n!!

Kan det verkligen vara så att det verkligen funkar nu!!  Verkar faktiskt så :).  Det är vi mycket nöjda med!! Då kan jag berätta om min kväll igår med bästa Linda Z.. Vi åkte hemifrån glumslöv kl 17.00 till Råå där vi varade i ca 5 timmar. Det var en magisk kväll. Solen sken och det var varmt och skönt! Först så intog vi bryggan med våra medtagna stolar och den underbara matsäcken bestående av supergoda brie baguetter och dricka.Vi fick verkligen uppleva allt på den där bryggan.. Allt från hoppande fiskar,vattenskidor, till en gammal  strippande gubbe ha ha ha.. Efter ca 2 timmar lämnade vi den underbara platsen för att fortsätta  vår färd genom Råå! Vi strossade  omkring längs med gatornà och studerade in minsta lilla vrå i dom gemytliga gamla husen. Vi gick i timmar och bara pratade,skådade,pratade,skådade.... Råå är verkligen underbart, det är som att komma till en ny värld! Lite av en Astrid Lindgrens värld!! Låter knasigt kanske! Men kanske är det bara linda och jag som kan uppleva det där lilla magiska.. kanske för att vi är lika skruvade både två ;).. Nej, vi är inte skruvade utan bara unika!! I alla fall... Efter vår lilla strossing bland husen så blev vi lite kaffesugna så vi drog oss ner mot stranden. Väl framme så hittade vi en  avsatts till ett hus som höll på att byggas precis intill stranden framför vattnen som gluppade i takt till dom små vågorna som vi kunde sitta ¨på... Perfekt tänkte vi! Vi satte oss och hällde upp kaffet och tog fram dom nybakta kakorna.... Mmmmm.. Men rätt som det var så var vi inte ensamma längre!!! Ganska snart insåg jag vad vi gjort!! Runt omkring oss började det samlas en massa nakna människor!! Vi hade satt oss mitt i ett nudist bad!!! ha ha ha!!! Vi sket i alla fall i det och stannade kvar. Nakenfisarna tog bara ett snabbt bad sen var dom borta så vi kunde njuuuuuta av vår kvälls fika.. Till slut var klockan så mycket så att vi fick bege oss tillbaka till bilen som stod låååångt borta. Men det var bara bra för då fick vi fler hus att skåda :).. Det var som sagt en sjuuuk mysig kväll som vi snart kommer att göra  om!! Föresten har vi redan bokat in att vi ska dit framåt jul och strossa omkring ock kolla in i varge vardagsrum och kritisera julpyntet eller rättare sagt- skåda julpyntet ;)!!
 
 
Slut!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kramilikram 
 
 

Testning

Bloggen har legat nere nu i flera månader för att det har varit ändringar i bloggsajten :/suck!!! Hoppas det snart funkar så man kan blogga igen! På återseende!!
 
Kramilikram
 
 
 

RSS 2.0