Julpyntning...

Ja då var det äntligen dags för årets julpyntning...Fast detta året var det extremt svårt...Nu Har man ju en liten vilde som springer omkring och ska ta i allt. Så nu kan jag ju inte ha alla mina hundratals tomtar :( Fick ju välja ut några favoriter, och det var inte lätt...¨Blev ca: 80st....Som  sagt älskar ju mina tomtar...Hoppas Ebba får det efter mig oxå..

Förra året köpte jag hennes första julkula, köpte den på design house...Jätte fin gigantiskt stor handmålad kula i glas...Det är tomtefar som ligger på marken med ett barn och tittar på tjärnorna...SÅÅÅÅÅ FIN :)...
Ebba ska få en julkula varge år fram till det året hon flyttar hemifrån....Då ska hon få sin lilla jul låda :)....Hoppas det tar låååång tid ;-).....

Idag var vi på julskyltningen i stan...Inte mycket att hänga i granen...men det var roligt att träffa alla som vi träffade :)..Får nog åka in till stan lite oftare...

Nu ska mysas i soffan med gubben min....

Kramar till alla...

JULPYNTNING I VÅRT HEM :)

Här är några av favoriterna som jag ska ha framme i år...



Tomten som farfar gjort...Är framme varje år



Nissarna...



Kvällsljuserna...





Ebbas första julkula....



Bästa doften....



Och tills sist...Ebbas favorit :)


TENERIFFA....

Nu har vi som sagt kommit hem och nu har jag ite tid att  blogga lite :)...

Resan har gått jättebra, flygningen gick super (efter 4sobril) :), gumman var jätteduktigt. Men det var lite drygt tog ju nästan 6 timmar. Men när vi flög hem hade jag bokat platser längst fram så man hade större benutrymme och det bästa av allt man hade inget framför sig :)...Näe, nu ljög jag. Det bästa var ändå Ebba vagga hon fick uppsatt på väggen framför oss.. Där satt/ låg hon HELA resan och tittade på folk, satt och lekte och sov då och då...SUPER!!!!!

Vi har verkligen haft det jättetrevligt..Och näe jag e inte brun som många frågar..Puttelite färg har man ju fått...Men hela pappas familj e svin bruna...Fuskigt he he..

Är ju jättesvårt och ligga och sola när man har barn...Nästintill omöjligt...Men badat har vi gjort varge dag..Såååå skönt och gumman bara älskade det...

Hade strålande sol dom 3 första dagarna men dom andra dagarna var varma men lite mulna..Samtidigt som det var tradigt så ver det ju jättebra för Ebba...Det ultimata vädret för henne :)

Kommer sätta in lite bilder då och då...Blir för mycket att sätta in allla på en gång...

Nu ska jag återgå till min julpyntning...tjuvstartade lite igår...weiiiiii ÄNTLIGEN!!!!!


TACK Pappa/Morfar/Svärfar för resan ocg grattis ännu en gång till din 50-års dag...Gubbe he he

Pussar och  Kramar till ALLA 




TENERIFFA

En utslagen Ebba i pappas famn på pussen från flyget till Hotellet



Hotellet, polen och utsikten, Restaurangen och den feta buffen :)









Prinsessan Älskade att bada i polen







STRANDEN















PAPPA/MORFAR 50 ÅR...GRATTIS....








Mina bröder Simon och Lukas



MAMMA + PRINSESSAN



Idag aker vi hem....

Om nogra timmar gor flyget tillbaka till sverige och hem till Glumslov....Saknar mitt hus och min SANG......

Puss och kram till alla....

Ses ikvall :)

Ingela...kul att hora av dig...skriv ett mail till mig med ditt telenummer so ringer jag...monga kramar

GRATTIS TILL ER BADA 2 :)

HIP HIP HURRA IDAG AR DET PAPPAS FODELSEDAG....50 AR...GUBBE HE HE

VILL OXA SAGA GRATTIS TILL MIN MORBRO SOM BLEV 40 AR,,,HIP HIP HURRA TILL DIG OXA OCH EN STOOOOOR BAMSEKRAM TILL DIG :) AVEN DU BLEV GUBBE... HE HE...

TUR MAN HOLLER SIG UNG ANNU :)

NU AR MAN NERE PO TENERIFFA...GUUUUUD VAD SKONT DET AR HAR NERE...SOLEN SKINER VARGE DAG...BADA I HAVET GOR VI OXA...RIKTIGT LYXIGT!!!!!


NU HAR JAG BARA 2MINUTER KVAR...


KRAM TILL ER ALLA HEMMA I SVERGE...


KRAM KRAM


Guldlock...

Åh, prinsessan börjar verkligen få fram sina lockar nu, speciellt när hon badat....Sååå söt..Mamma vill oxå ha lockar!!

Puss och kram








Första klippningen :)

Idag har Gumman för första gången klippt sitt hår...Åh, hjärtat. Först gick det bra men sen blev hon sååååå ledsen...Lilla snäckan...
Men hon blev så fin, lagom nu till resan.. Ja, vi flyger ju till Teneriffa på tisdag...Pappa fyller 50år så han bjuder...TACK pappa :).....






Mommo det är ingen tår, utan vatten från vattensprutan...Bara så att du vet ;-)





FÄRDIG :)


Nya picasso :)

Har vi här:








Så arg blir man när mamma tar kritorna...Lilla snäckan...


BENVÄRMARE...

Farmor har stickat världens sötaste benvärmare...Åh, snäckan e bara för söt i dom...Älskar dom....












Helgs/vecko mys....

Har det verkligen varit :)....Me Like!!!!!

Först i Lördags kom Linda och Algot hit för att äta gott, busa, se film och sova över...Guuud vad mysigt vi hade :)..Det blev taco till middag, massa godis, pepparkakor och glass till efterätt :)....En bra film hann vi också med när barna hade nattas...Gud vad det kan vara skönt med lite ensam vuxentid ibland....Linda det måste vi snart göra om innan bebben kommer (2januari) :)

Sen i söndags var det farsdag som firades i Lomma hemma hos kalles syster Sophie.Det fans 4 pappor där som skulle firas :)...Vilken goooooood mat vi fick där...Mariannes (svärmor) supergoda hemlagade fiskgratäng med räksås....mumms mumms...Åh, nu blev jag ju sugen på den.......Jammi....Myskväll den kvällen oxå...

Imåndags blev det mys på sångrytmiken med alla barnen...Förra veckan så fotade faktis hd oss där så vi får väl se om vi kommer med i tidningen eller inte...Det kulle ialla fall bli någon gång denna vecka...Så håll utsikt :)

Idag blev det åter mys när en oplanerad utflykt till Landskrona blev av..Vi åkte och hälsa på Ellie och hennes mamma Madde i Landskrona...Där blev vi i 6 hela timmar.. Shit vad ungarna är söta tillsammans och leker bra oxå (ibland) hi hi hi...Hann med en lång promenad oxå, skönt...Åh, glömde ju säga det att det bjöds på hemlagade scones när vi kom, jättegoda...Var så lyxigt att man tilloch med fick med sig hem...Har precis avnjutit ett glas Julmust och scones...TACK Madde, och tack för de andra sakerna jag fick med...Jättesnällt!!! :)


Nu ska fixas lite innan Kalle kommer hem som  är på cervera mässa i Malmö...

Kram till alla :)


LÖRDAGSMYS







ÄR BERONDE AV JULMUST :)

TISDAGSMYS I LANDSKRONA









Åh, puss Åke...





















GRATTIS PÅ FARS DAG PAPPA....

Grattis till världens bästa pappa på din dag....Farsdag!!!

Hoppas att du får en bra dag :)

Kram








Mammas hjärta....

Idag fick min trollunge en liten keyboard..Som hon spela...det var ju en mick till och den tyckte hon om he he he...Vem vet, kanske nästa madonna bor i Glumslöv??!!!
Hon kan va lite rolig när det gäller leksaker oxå som tex hunden hon fick av min syster, ibland går det jättebra och han kan klappa låsashunden men sen ibland blir hon livrädd he he...Gumman....







GLAD FÖR HUNDEN



LIVRÄDD FÖR HUNDEN


Mys både igår och på lördag :)

Igår var Algot och hanns mamma här på besök...Äntligen...Har vart mycket jobb och skola för oss så vi har inte hunnits setts så mycket som vi velat...Men  nu så blir det dubbelt upp istället :)
Först var dom här igår sen kommer dom hit på lördag...men inte nog med det, dom ska sova över oxå. Så vi kommer få ett helt dygn tillsammas  weiiiiii....Imorgon ska planeras vad som skall hända på lördag...Spännande!!!

Nu ska fixas lite i huset innan man ska krama kudden....

Puss och kram till alla....

PRINSEN...











Nu är det snart JUL :)

Alla som känner mig vet hur GALEN jag är i julen speciellt tomtar...Har ju som sagt et antal xxxxxx stycken :)
Idag fyllde jag på min samling med yttligare 2 tomtar till....Såååååå fina :)
Har även handlat massa med julklappar...OCH slgit in dom...

-Elin gissa vem julklapparna är till??!!! :)....Puss på dig





Så JÄKLA bra!!!

Fick världens bästa tröja till Ebba av min syster när hon var här...Ska Ebba få ha när vi tar vår årliga tur till Liseberg...Inte för att jag tror att hon kommer bort men man vet aldrig ;)




Älskade unge....






Äntligen....

Kan man börja att blogga igen...Nu har jag slutat att arbeta och kan bara koncetrera mig på min familj.... och så bloggen såklart he he...
Nu är det dags att vara hemma igen och bara vara mammaledig :)  weeiiiiii
Ska vara hemma fram till mitten av januari sen har jag tagit tjänsteledigt 1 år för att plugga till undersköterska :)

Men jag kommer nog gå in och jobba lite extra :)

Vad har hänt här hemma sen sist??...Hm....

Min syster (moster) och hennes pojkvän var här förra veckan, så det var mys hela veckan :) Så skönt att ha lite barnpassning så manbara kan slappa eller röja lite :)..Elin och Marcus ni får komma hit lite oftare!!!! hi hi

Igår var inne och hälsade på Madde och söte Elie...Supertrevligt, och bjuden på lunch blev man oxå...Skitgott Madde!!!!
Snart ses vi igen :)

Så skönt nu när man inte jobbar för då hinnar man göra så mycket och man hinner att räffa alla igen  weiiiii :)

Livet leker!!!

Nu så väntar jag på att prinsessan ska vakna för vi ska åka till bästiseN  Mathilda :) och hennes mamma i Rydebäck...Men det verkar som lilltösen bara vill sova...Får nog gå upp och väcka henne...

Pussar och kramar till ALLA....

PS. SARA.S - GRATTIS TILL BEBBEN...JAG ÖNSKAR ER ALL LYCKA.......TUSEN KRAMAR TILL ER :)




MOSTER....DU E BÄST!!!!




Hemma hos Madde och Elie








RSS 2.0