Recept på nyttig korvstroganoff..

Denna korvstroganoffen är jättegod tycker ialla fall jag och min familj. Godas är den om den serveras med ris och en god sallad!!


KORVSTROGANOFF MED RIS  för 4 port 5,5 propoint/ port

Kycklingkorv Ica:s 9%                           En hel 400gr

Milda mini mat 7%                                          Ett paket

Tomatpure                                              2 dl

Margarin                                                 1 tsk

Vatten                                                     1 dl

Lök                                                          1-2 st

Köttbuljong                                             1 st

Svartpeppar



Så här gör du:

1: Stek korven (som är skuren i bitar) i margarinet krydda det med lite svartpeppar tillsätt sen löken

2. Rör i tomatpuren och häll på vattnet, tillsätt sen paketet med grädden.

3. Till sist lägger man i köttbuljongen och låter det småputtra ett tag.


Ett tips till detta receptet är att tomatpuren kan man använda hur mycket man vill enligt viktväktarna, för det räknas som o propoints!!



Recept på mat som man går ner i vikt av :)

Tänkte dela med mig av recept lite då och då som fått mig att gå ner i vikt..Det är lättlagat och verkligen jätttttte gott :)

Idag blir det en fiskrätt kanske inte alla som tycker om fisk men jag gör det. ´Kan serveras med både ris eller potatis. Nästa gång blir det recept på en supernyttig korvstroganoff :)



DILLSJUDEN FISK MED RÄKOR

Maragarin                 4tsk

Torsk                        600gr

Lättmjölk                  4 dl

Vetemjöl                   4 msk

Räkor                        4 dl

salt, svartpeppar

Kryddpeppar



Så här gör du:

1. Smält margarinet fast inte på den högsta värmen, rör i mjölet och häll på mjölken.

2. Lägg i dill, salt och peppar, kryddpeppar och fisken i mindre bitar.

3. Låt sjuda på svag värme under lock i ca: 15-20 min

4. Till sist lägg i räkorna vänta några minuter tills dem är varma sen är det färdig!!


SUPERLÄTT OCH GOTT!!!!!!


Filmtips!!!!

Halloj alla glada. Nu var det dags igen för lite blogande.. Ska försöka att få iväg ett inlägg trots att jag e dödstrött och skulle bara helst av allt vilja gå och sova ett par dagar...Men icke, jag har pluggtid nu och ska ägna mig åt det. Men vi alla måste ju våra raster ibland elelr hur??!!

Åh, igår var jag och min honey inte Kalle då utan min lilla Linda Z på bio och såg THE BOUNTY HUNTER...Var en film i min smak och skådespelaren Gerard  Butler e ju bara sååååå sexig mumms...Ett filmtips till er tjejer..
Vi hade så satans roligit igåR Linda och jag..Ha ha ha skrattar ännu..Vi skratta så vi tjöt, jag höll på riktigt att köra av vägen hela bilen bara skakade. Man verkligen behöver umgås min sina vänner ibland för att hämta energi..Love you my friend...(Alles gut??!!)

Håller just nu på att ringa till Ebbas dagis utan framgång för att säga att jag ska hämta henne om en halvtimme, har fixat en klipp tid till henne..äntligen!!! 

Det var allt för idag..på återseende

puss och kram


Då var det över...

För denna gången men vi välkomnar påsken igen nästa år..I år fyllde jag år på långfredagen, det brukar inträffa vart tionde år, tror jag!! Fick massa fina presenter så jag är supernöjd!! Ska ut och shoppa upp mina pengar när jag mår bättre är nämligen sjuk idag..så trist :(

Men som sagt nu är det skönt att det är över..Vågen visar på 1,5 kg + :(...Så nu får det bli nya tag nu är ju snart sommaren här :)..Längtar efter lite värme

Näe nu ska jag ringa till skolan och sjukanmäla mig..

puss på er...

Förberedelser till att bli påskakärring..














RSS 2.0