Kompisen Mathilda på besök :)

Härromdagen var lilla söta Mathilda och hennes mamma Annika på besök...Mathilda är bara 8dagar äldre än mig (ebba)..En rolig kompis... Så kul nu när vi börja röra på oss, och bråka om leksakerna ha ha ha (se bild)...

Vi har börjat på badet tillsammans oxå....Kuligt tycker vi båda :)...Få se om vi kan ses något i veckan hon ska nämligen åka till ibiza nästa vecka...Lyllos...Fast jag åker ju till spanien med morfar om 3 månader...Lyllos mig ;-)

Söta Mathilda



Den vill jag ha!!! -Näe, den vill jag ha!!!!



Ha ha..jag tog den...



Badet i söndags :)













ÄLSKAR DIG PAPPA!!!!!




Vem har världens sötaste fötter????

-Prinsessan såklart :)


Jag är bäst :)

Ikväll ialla fall... Vi har haft pokerturnering här hemma, gissa vem som vann??!!
-Jag så klart :),,,Så nu blir det shoppa av he he..

Nu så sitter alla pojkarna klistrade framför tv:n och tittar Ultimate fighting...Hur jävla roligt är det...Fattar inte hur man kan tycka det är roligt att sitta och titta på folk som slåss...Inte min stil i alla fall...Tacka vet jag Grey's Anatomy  :) :) :)

Åh, imorgon ska vi till badet i Ramlösa brunn med Prinsessan då babay simmet börjar..hon kommer att bli sååååå glad hoppas jag..

Nu ska jag återgå till att vara lite social, nu äntligen är matchen slut...

Tack och godnatt......

Här sitter alla pojkarna klistrade...Utom Malin, inte hennes grej heller



BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ







Myspys med Linda och Algot :)

Igår hade jag och Ebba världaste mysigaste dag tillsammans med Linda och Algot...Vi träffades inne i Helsingborg vid halv två..saken var den att vi bara skulle in och ta en fika och kanske ta en affär eller två...Men det råkade bli 5 timmar med lunch, fika och shopping...Åh, så mysigt vi hade..Det skall vi innom kort göra om igen...

Vi avslutade dagen med att fika inne på Ebbas  cafe...Åh, vad där fanns mycket gott att välja på...Tog en hel evighet innan jag kunde bestämma mig bland alla bakverk..Det blev tillslut en päron och tosca kaka med vaniljvissp...Världens godaste..

Lunch på...oj glömt vad stället hette...



 



Dagens lunch..fick smaka den av Anki för ett par veckor sen, fasna direkt!!



Avslutningen på Ebbas fik...Åh, vill ha idag igen!!!!!






Prinsessan och dockevagnen/gåvagnen

Ebba bara älskar sin vagn...när hon leker med den och jag sen tar den ifrån henne för att vi skall göra något blir hon helt jäkla vansinnig..kan gråta hur länge som helst... he he...Det är vår tös det :)
Som jag skrev i mitt förra inlägg så går ALLT så fort nu...bara väntar på att hon ska börja att gå...Då blir det motion av (som om man inte får tillräkligt redan)....

Nu ska jag gå och vara lite nyttig (diska)...Får ju besäk av kompisen idag...Mathilda, det ska bli skojit..

Puss puss









Vad hände med frissan????



KALLES FAVORIT :)














Full Rulle...

Ikväll får vi sätta upp grindarna för trappan...Nu går det undan...Från att knappt kunnat sitta till att nästan gå på ingen tid alls....Fy vad fort allt går...Läskit ibland... Prinsesan hår ska vi ju inte prata om..det växer ju som ogräs :)..

Som vi älskar dig lilla skitunge pappa och jag...Du är den finaste sessan i världen...Puuuuusssssssssssssss

Ebba sover nu men så fort hon vaknar så ska vi göra iordning oss för vår lilla utflykt till Helsingborg...Där ska vi shoppa och fika med Linda och kompisen Algon :)...Myspys...

Puss puss










puss...

Datan stular lita... :(

Grattis världens bästa mommo och mamma :)

Grattis på födelsedagen världens bästa mamma och mommo...Hoppas att du får en bra födelsedag med massa paket :) ...
Pussar och kramar i massor :) PUSS PUSS



image48


Tjejtrion är tillbaka :)

Idag var det åter dags för tjejtrion efter ett litet breake...Allt var sig likt (se bilderna) he he he...Förutom att denna gången är det en av oss som har en bulle i ugnen ;-)...
Så härligt med våra träffar, älskar dom...Nu har vi sagt att det ska bli lite oftare :)...Snabbt gick det för ikväll ska vi hem till Linda och co på lite mat...Härligt...Alltid lika lyxigt att slippa stå vid spisen och få allt serverat :=) Okey ett eller annat handtag ska jag nog erbjuda ;-)...

Nu ska jag gå och duscha för snart ska vi iväg :)

Puss och kram till alla...

Linda putsar naglarna :)



Andrea fuktar läpparna :)



Mommo

Här ritar jag min allra första teckning till dig som du ska få i present..Jag postade det igår och vet att du fått det idag :)/ Saknar dig / Ebba










Prinsessan.....

Ebba älskar verkligen att gunga...Man blir så varm i hjärtat av att höra hon skrattar varge gång...Min lilla Prinsessa...

Idag ska vi åka till babyland och hämta våran vagn som varit inne på lite justering...men, jag vill inte ha hem den utan jag vill ha en annan he he...Så typist mig...Vi får se om vi säljer den och köper en ny vag :)...Det här med vagnar är en värld för sig själv!!!

Nu ska det shoppas kläder till gumman...puss puss













Det var allt för denna gång :)



Till mommo....v wjfez<

zz32b'ää t            gggggggggggggggg ,-. b               c cgjf.hfk-ucdhl     /  PUSS EBBA


GRATTIS ELLIE PÅ DIN 1ÅRS DAG :)

GRATTIS SÖTASTE ELLIE PÅ DIN 1ÅRS DAG...KRAM EBBA...(Mamma och pappa hälsar grattis oxå )...  :)

image157

Besök från Norrköping...

Hade vi  i går..men den här gången var det inte min släkt som var här utan Kalles....Kalles kusin Tobis kommer från skåne men har flyttat till Norrköping med sin familj Jenny och barnen Livia och Juli (som då blir Ebba sysslingar)..
Det var superkul att träffa er igen....Tack så jätte jätte mycket för prinsessans presenter :)

Vi hade en liten mini fjamiljeträff här igår med svärföräldrarna, kusinen Daniel och besöket...och så vi såklart :)!!!!
Vi mös och åt jättegoda pajer som svärmor gjort...En med  räkor och en med köttfärs...Mummisgt värre...Tur hade vi oxå med vädret...Hoppas vi får lika bra väder ikväll (men det ser inte ut så), för ikväll kommer Susanne och co...Det ska ätas kräftor och håll i er nu...Svensk hummer....Japp, ikväll blir det lyx...Det ska sköljas ned med lite gott vitt vin :) Som jag¨längtar :) :) :)















LYXMATEN SOM KOMMER ATT INTAGES IKVÄLL :)









Sittande damen :)

Igår när vi kom upp till vårt rum så hittade vi Ebba sittandes i sin säng (för första gången)...Så nu vill hon inget annat än att sitta upp...Så såfort vi lägger henne så sätter hon sig upp och börjar leka...hm....

Hoppas att det går bra när vi lägger henne ikväll...för nattandet har aldrig varit jobbigt innan....Men det går säkert bra...

kram


EN GLAD PRINSESSA








Varning...

För den sämsta filmen någonsin.....MARGOT AT THE WEDDING...Det var  alltså ingen film utan bara en oändlig låååång plåga.... den var såååå kassss....Eller hur Linda...Usch!!!

Men sällskapet var trevligt, som vanligt :)....Tack för en annars mysig kväll....

Det var allt för mig änsålänge...

kramizar


En snabbis....

Tänkte bara titta in och göra ett snabbt inlägg...Har nämligen städtid nu...Ebba är hemma hos farmor och farfar :) Tack så jättemycket för all hjälp som vi ofta får....Det är sååååå lyxigt att ha städtid ensam...Kan städa i lungn och ro..Lyxigt värre...

Ikväll kommer Linda z hit....vi ska mysa på grönskaer och dippa och se en film ...MARGOT AT THE WEDDING..
Hoppas att den är bra :)

Margot at the Wedding

Näe, nu får jag inte fuska...nu ska det städas...he he

Kram till alla....


PRINSESSA










Bisingar och Stig Helmer frisyr :)


Prinsessan...

Prinsessan gror och växer...Har fått 2 tänder nu....Mammas lilla tjej :)...Håller på att kunna krypa snart oxå...Då får vi möblera om lite.....

Ses imorgon...Natti natti









Lite gott och blandat...

Först och främst vill jag grattulera Lindsay och Robert...Nu är ni man och hustru :)...Vilken fest...Festen varade på örenäs slott, så otroligt vackert allt var...Först fick man massa champangne och snittar på den mäktiga altanen på slottet..och under den stora eken i parken stod en gubbe och spela säckpipa...Det var helt otroligt, som om man var med i en film...Sen var det middag och dans på andra våningen...Orkestern som spelade var 50/50, mycket duktiga :)..Fy för, vad roligt jag hade...Tack såmycket för en oförglömlig kväll....Må all lycka vara med er....Hoppas oxå att nu riktigt njuter på smekmånaden....(avis)....
Det var första kvällen som Ebba sov borta för första gången, och det gick hur bra som helst...Men jag hade inte väntat mig något annant :)

Åh, höll på att glöma att berätta vad min lilla romantiker till pojkvän gjorde....
I torsdag hade han ordanat barnvakt och bokat bord till oss två på stenkärlsfabriken i Vallåkra...Silket supermysigt ställe...Han hade oxå ordant skjuts dit och hem så att vi kunde avnjuta maten med massa gott vin :) Silken myskväll ...Tack så mycket min underbara prins :)...Tack oxå farmor och farfar för all hjälp med Ebba :)

Nu ikväll aldeles precis har vi sett film med lilla Sus...Alltid lika roligt när hon kommer på besök...Puss puss...Vi såg förästen Hancock den nya filmen med Will Smith...Var ok, men aldeles för kort...bara 1,20....

Nu ska jag ladda upp lite bilder sen ska jag spöa skiten ur Sus och bubbis i kortspel :)...Som vanligt!!!!!

puss puss

LINDSAY & ROBERT















Under trädet spelar han säckpipa...





Bästa bordet...Glumslövsbordet :)






Bubbis gav gärnet på dansgolvet :) (inte riktigt där, men där gjorde han)















Äntligen....

Nu äntligen så fungerar våra datorer igen...weiiii....Vi hade en makalös otur att båda datorerna gick sönder på en och samma vecka...snacka om otur....Men ÄNTLIGEN funkar dom igen....Så senare kommer lite bilder som vissa har väntat på bla från bröllopet och lite annat....

Nu ska jag bara njuta runt på internet och kolla in alla bloggarna man missat...och kolla hotmailen :)

Ses om några timmar igen ......

Kram kram


RSS 2.0