Ebba Althea får det nog bli....

Det blir ingen förlossningsberättelse idag heller...Den e sååååå lång att jag får ta det en dag då jag verkligen har tid..Nu har man ju en liten dotter att ta hand om...Det är helt underbart...Kan inte sluta att beundra henne..Det BÄSTA som hänt oss :)

Vår prinsessa har ju inte fått något namn ännu..Men idag har vi nog bestämt oss..Det blir Ebba Althea... Ebba som tilltalsnamn :)... Vad tycker ni om det?

Nu blir det inte så mycket mer skrivet idag..tror jag...Men lite bilder blir det ialla fall...

Igår badade prinsessan för första gången, och hon älskade det..Så det blir lite bilder från badet..

Tack för alla gratulationer och hälsningar från er alla....Det värmer oss om hjärtat :=)

Pussar och kramar

FÖRSTA BADET

image44



image45


image46

image47




Nu är äntligen vår eftyerlängtade prinsessa här :)

Nu har vår prinsessa äntligen kommit....

Kommer att skriva ett inlägg innom kort...Men nu ska jag bara mysa bebbe :)


image43


Kramar den lyckliga familjen :)


07.00 Lördag

Usch, har haft sådan huvudvärk/migrän nu i 2dagar.....Har inte sovit ngt inatt :( Gick upp typ vid 04.30 och börja göra lite frukost (min tidigaste någonsin)....Men god var den :)
Så nu sitter man här kl:07.00 lördags morgon och hoppas på att huvudvärken ska försvinna lite så man kan få gå och lägga sig...Är sjukt trött!!!!

Var hos barnmorskan i går på vanlig kontroll....Allt såg bra ut...Har fått en tid på förlossningen den 18oktober för kontroll..Fatta, den 18 okt...och då är det bara kontroll....sen får man vänta i några dagar innan man sätts igång...Usch vad allt är drygt och tråkigt just nu....Tänk om man får gå 3v över tiden :(!!!!!!'
Hade känt mig lite snyvad på förlossningen om jag blivit igångsatt...Jag vill ju vara med om hela kittet: vattnet går hemma, kalle får panik, värkarna m.m.....Hoppas , hoppas...

Till alla er som försökte nå mig igår kan jag bara säga att jag inte var nårbar...låg i sängen hela dagen efter barmorske besöket...Men jag hör av mig till er idag :)....och tack snälla för att ni bryr er..

Nu ska jag göra ett försökt till att gå upp och nanna...Håll tummarna!!!

Stora bamsekramar till ALLA!!!

9 dagar över tiden :(

Näe, jag har fortfarande inte fått någon bebben...9 dagar över tiden....

Hej svejs...

Bubbis + mina 3 syskon.

Tänkte dela med mig lite av mina älskade familjemedlemmar :)

Min livskamrat och kärlek...BUBBIS

image38


Min älskade SYSTER ELIN


image39

Mina brödrar SIMON & LUKAS

image41




Resten av min familj med mamma och pappa mfl kommer innom kort :)!!!!!!


PS...SARA.S - Ville bara gratulera till byxsaken ;-)...Lär ju ta minst 3 år för mig he he he

Näe, inte idag heller...

Näe, ingen bebbe idag heller.....Börjar att vänja mig nu.....Något posetivt i tillvaron är att Bois vann igår med 2-0...Men fy fan vad kallt det var där ute..Brrrrrrr..nu känner man verkligen att hösten är här...


Puss och kram i Lingonskogen...

Bois....

Ja, snart kommer Bubbis hem från jobb och hämtar mig...vi ska in till IP i Landskrona och titta på Bois.....så man får ju passa på....sista matchen utan bebbe....

Vill passa på att Grattulera IFK Norrköping som är klara för allsvenskan :) ..Det är ni värda...

Näe, nu ska här kläs på.....Ses senare....




puss och kram i lingonskogen......

Hm....

Skulle bara säga det att promenaden hjälpte inte ett skavtt....fick bara såååååååååååå jäkla ont i ryggen i stället.....
Dagens försök är att gå i trappor....Får vi se hur det går med det...

Kan säga att 5dagar över tiden känns som en hel eviiiiiiiiiiiiiiiiiiighet!!!!!!

Kram kram


Kan trösta mig med att snart e det JUL i allafall :)...Längtar!!!



Nu e jag sist :(

Jaha, här föder dom på löpand band...alla utom jag :( Idag har jag gått 4dagar över tiden....

Grattis till Kalle och Annika som för bara  en liten stund sen fick en liten flicka :) Är så glad för er skull :) Jag är inte ett dugg avis...hm....kramar till er... 
 
Idag har jag varit extra känslig....bölar för minsta lilla.....bhuuuuuuuuuuuuuu..Jäkla hormoner...och värre blir det
efter förlossningen, säger dom....Jag säger bara en sak: STACKARS BUBBIS hihihihi

Näe, nu ska jag fan ut på min livs promenad...och lång ska den vara...Sen hoppas jag att jag oxå hamnar på bb!!!!
Så det så.....


Sega kramar till alla......


Ingen Bebbe ännu...

Idag e det lördag och jag är 3dagar  :)över tiden....Ingen bebbe i skite ännu :( Men jag tror att den e påväg...

Igår städade jag hela hemmet från golv till tak i flera, flera timmar ihopp om att värkarna skulle sättas i gång...Men icke!!!! En seg bebbe hi hi...som sin mor *ler*

Men jag fick ett tips av "Sarah" att jag skulle äta granatäpple och springa upp och ner i vår trappa...Måste prova det imorgon he he he...

Näe, nu ska jag hem till svärföräldrarna och ta ett Vaaaaaarmt bad och äta lite middag.....Nice nice....

Kram till alla....

Till mamma, Syster yster, pappa och bröderna... Saknar er innerligt... Men snart ses vi mamma :) Extra pussar och kramar till er...



Grey's Anatomy

Grey`s Anatomy är mitt liv just för tillfället...Såååååååååå jäkla, as, fantasiskt jävla super bra!!!!!!!
Har inte slutat bölat ännu efter gårdagens avsnitt... Varför är dom så grymma så att man måste vänta en hel jäkla vecka till nästa gång...suck!!!

LÄNGE LEVE GREY´S ANATOMY!!!


På övertid!!!!

Jaha, då går man på övertid idag...men jag hade heller inte räknat med något annat... Men jag känner att det här kommer att ta tid...känner ju inte ett skit...Men vem vet, hux flux så står jag där med värkar och snart ska föda :) Och då lovar jag att jag har så jävla ont så att jag inte alls vill föda hi hi hi..
Spännande....

Inatt fick min  Sara en liten påg...Grattis gumman...e såååååå glad för din skull...Väntar med spänning att få höra hur det gick :)...Nu e det bara jag och Annika kvar....

Måste bara berätta att min Bubbis e guld värd...Hade inte klarat en dag utan han...Han e helt underbar...Fastän jag kan vara en jävla ragata ibland så tar han det med ro.. Får såååå mycket ömhet och kärlek...Shit vad vad älskar dig!!!!!!!


image38



Nu ska jag gå och lägga mig i min sjukt underbara säng...Får passa på nu....

Kram till alla.....

Bara 1 dag kvar...

Jaha..då var det bara en dag kvar till beräknad födsel....Alltså ska bebben komma i morgon...Men tro mig, det gör den inte!!! Har inte känt ett skit...jo, kanske ngn sammandragning här och där men inget utöver det... Så jag har börjat att sikta in mig på att få gå 2veckor över tiden....Då ska den alltså komma den 17oktober...Hm...Drygt...

Ja, ja...den kommer någon gång ialla fall :) Och hon / han är väldigt efterlängtad  av både mamma och pappa..Känns helt overkligt att skriva "mamma"...hi hi hi...Ja, det ska jag ju faktis bli snart...MAMMA!!!

Idag fick Tobias och Märta sin efterlängtade bebbe...En pojke som vägde 4200gr... Grattis till er båda :)...

Nu ska jag gå och förbereda middagen...svärföräldrarna kommer på middag ikväll....

Kram till alla..

Hej svejs

image37


RSS 2.0