Underbara onsdag..

Idag jobbade jag till klockan ett sen styrde jag bilen raka vägen till dagiset och hämtade min underbara tös..Vi har haft så mysigt idag Ebba och jag. Först åkte vi hem och fikade inne på hennes rum. Där ska man sitta vid hennes bord och äta riktig mat. Det blev pågenlimpa med bregott och leverpastej,riktigt gott. Mjölk till dricka som ska drickas i små hello kitty kaffekoppar hi hi.. Älskar dessa lekar ;)
Efter det ville ebba måla tånaglarna och då fick hon det. Det var första gången faktis och hon kände sig sååååååå fin :)

Sen när vi var färdiga så blev mamma (jag) enormt sugen på glass och eftersom Ebba inte är så svårövertalad när det gäller att handla glass så satte vi oss i bilen och körde ner till havet vid ålabodarna. Där indandla jag en tip top och Ebba en jordgubbs cornetto, fast ebba tappa halva sin så då fick hon min. Måste ha varit ödet (som menar på att jag inte ska ha ngn jäv...la glass) hi hi..Sen gick vi upp till örenäs slott och hälsade på pappsen..Han blev glatt överaskad över att se sin lilla tös :)

Imorgon ska jag prova på ett nytt projekt på mig själv men vad det är återkommer jag om några veckor ;). Bli inte för nyfikna nu ;)..Sen efter det så har jag ytterligare en ledig dag som ska spenderas ihop med min gullunge. Vi ska ha så jäkla mysigt. Blir det sol så ska vi bada och om det är mulet så blir det bio och popcorn :)

Ha en trevlig onsdagskväll :)








Ebbas nymålade tånaglar med dom fina skorna vi handla iDanmark igår.
Värdens kap, dom hade kostat 500 danska kr men sänkt dom till 179 danska kr :)





Puss och kram....

Helsingör och stranden...

Idag har jag och Ebba varit med våra grannar till Helsingör. Vi åkte redan halv nio imorse och kom hem tre så det blev nästan en heldag..Jag älskar verkligen Danmark, älskar deras mentalitet och atsmofär. Fy vad det lät vuxet!!

Blev glad när jag skulle växla till Danska pengar då jag insåg att man fick rätt mycket tillbaka. Jag fick 303 danska kronor för 400 svenska kronor :). Nu lär det bli betydligt fler resor till Danmark igen weiiii. Gud var allt var billigt där idag, massor av rea överallt. Inhandlade lite kläder till mig och hjärtat :).. Det sämsta med resan var nog att det blev en pizza till lunch var ju inte riktigt vad jag hade tänkt mig som precis bestämt mig att bli nyttig igen, men men man lever ju bara en gång!!

När vi kom hem packade jag och Ebba våra badkläder och lite matsäck och drog ner till stranden där vi var i två timmar-underbat. Kalle kom ner efter jobb och gjorde oss sällskap- mycket trevligt honey ;)..

Imorgon är det dags för job igen 7.30-13.00 sen är jag åter ledig på torsdag igen. Får se vad det blir för väder imorgn, har hört att det ska regna :( Men vi behöver en liten skur regn nu speciellt vårt växthus, men bara en liten sen vill vi ha SOL igen :)


Många sommarkramar till er..Kram kram


Mitt älskade hjärta!!!


En ny bild,,,,

Har svullat nu intensivt i flera dagar kan inte knäpp mina kläder :/..Och trött som ett as är jag..Näe nu ska jag sova och vakna som en ny person hoppas jag...God natt!

Exakt såhär känner jag mig just nu





GLAD MIDSOMMAR :)!!!










Tjejkväll den 20:e maj..

Den 20 maj så hade jag och Ann bokat att vi skulle ha en heldag tillsammans och det fick vi oxå ;)..Min mamma och uffe kom ner till skåne från Linköping för att vara barnvakt till lilla Ebba.

Våran dag började med att Ann hämta mig 9.30 då körde vi bilen till Malmö där jag inte varit på år och dar. Där skulle vi trövla omkring utan barn och bara vara Linda och Ann för en dag och så shoppa såklart. Vi både har ju gått på Viktväktarna länge nu och det var på tiden att vi fick lite belöning för alla kilon vi kämpas oss bort. Vi har faktist gått ner över 45kilo tillsammans :).
Men den här dagen skulle vi inte tänka på något vad points och kalorier hette utan bara frossa i oss av livets goda "frukter".. Blev blandannat Mc Donald, ostbricka, massa godis, snack och en mängd alkohol i dess olika smaker och former he he.

Efter 5 timmar i malmö och några kassar rikare så skulle vi bege oss hemmåt, men shoppandet stannande inte i malmö utan forstatte i Löddeköpinge. Vi var ju bara tvungen att stanna till på center syd och besöka butiken New Yorker, åh vilken underbar affär. Kan säga att vi blev ännu mera rikare på kassar med kläder och dylik :)

När vi var tillbaka i Glumslöv så hade vi ca: 2 timmar för att göra iordning oss i respektives hem. Själv så skulle man byta om , hitta kläder och locka håret innan jag skulle hem till Ansi igen. Blev lite sen ;)..

Väl hemma hos Ann så bjöds det på välkomsdrink och snacka.. Det följdes åt med en skitgod ostbricka och en massa annat onyttigt..Me like!! Vi satt och mös till våra goa drinkar och bra musik tills det var dags att åka in till L-a för lite dancing dancing.. Kom  in till L-a vid 23.30 då gick vi in på akropolis eftersom det var tomt på alla andra ställen (!!??), där intog vi lite cider och öl efter det beslöt vi oss för att gå direkt till Tages och ta en drink där istället..Sen stannade vi på tages resten av kvällen där det blev dans HELA natten...Jag och Ann dansar hela tiden, enda undantaget är när jag ska på toan och pissa hela tiden he he..Vi stanna på tages till stängningsdags sen åkte vi hem. Vi ringe Kalle som kom och hämta oss mitt i Natten (tack bubbis).. Sen lämnade han oss hos Ann som var själv hemma den natten och så sov jag över. Vi fick alltså verkligen en hel dag tillsammans..

På morgonen när jag vaknade typ vid halv nio var det helt tyst i huset. Jag tittade åt sidan i sängen och såg att det var tomt. Jag gick upp men ingen var hemma..Konstigt!! Men rätt som det är kommer Ann in genom yttedörren med löparkläder på sig, då hade den GALNINGEN varit ute och sprungit!! Hallå!! Där gick jag med en sprängande huvudvärk och slängde mig i soffan. Du e inte klok Ann ;)

Tack för en kulig  kväll som vi snart gör om :)

Mot Malmö!!


 
På gågatan I malmö



I provhytten i Åhlens huset



Lunch på torget som bestod av MC:Donald..Gissa om vi var glada!!



Hemma hos Ann :)

Lite att välja p åom man säger så ;)



Dom nyinköpta brillorna...Snygga!!!












UTGÅNG!!!!!





Så här såg vi ut förra året och observera att vi redan hade gått ner att antal kilon då!!!

































En liten uppdatering vad som hänt....

Nu var det ett tag igen som man bloggade sist, det har liksom blivit mitt kännetecken att jag har lite uppehåll då och då..

Vad har hänt sen sist??!!

1,Jag har slutat min undersköterska utbildning..Var så grym så jag bara fick mvg och vg ;)!!! så nu får jag några fler kronor i lön he he

2, Min lillesyster har tagit studenten så vi har varit på mini semester i Östergötland

3, Min underbara Linda Z har tagit examen och är nu sjuksyster...Du E bäst snäckan!!!

4, Ebba har precis avslutat sin pencilin kur efter en öroninflamation :(

5, Vi har blivit med hallonbuskar tack var e Madde, Tack snäckan :)

6, Jag har börjat att jobba på ett psyk boende

7, Linda Z ska ha sitt tredje barn...Är fortafarnde i chock ;)

8, Jag försöker bli miljömedveten och tar cykeln in till jobb istället för bilen..

9, Vi har bokat en stuga v.32 någonstans neråt i Sverige typ Trelleborg??!! Kalles mamma, pappa systre och familj ska med..

10, Den 17 juli har jag tjejfest här hemma då vi senare på kvällen drar in till L-A karneval så ALLA tjejer som läser detta är välkomna :)

11, Har börjat dricka kaffe lite så smått ;)..Normalt att börja när man är 31 år!!!!

12, Har gått upp 2 kg :(

13, Den 9 juli kommer pappa och familjen weiiii Länggtar!!!

14, Den 7 augusti ska vi på bröllop då Zaunders blir Jönsson ;)...Mamma och Uffe kommer ner och ska vara barnvakt till prinsessan :)..Längtar :)

15, Mamma och Uffe var nere den 20 maj och var barnvakt till prinsessan så att jag kunde gå ut och svira med min Ansi :)


 

Det var lite småplock bara ur min vardagliga liv dom senaste månaderna :)..Hoppas själv att ni alla har haft det bra och att ni får en trevlig sommar..Det ska jag ha :)

Nu sk ajag försöka att lägga upp lite bilder sen blir det duschen!!

Puss och Kram till er ALLA..pUSS PUSS


Min såkallad examen :)







Vallåkra














Ebba och kompisen Hedie



Lilla jag ;)



I Feel Love....


RSS 2.0