Över hundra köttbullar och några biffar....

Jag har blivit en sån där riktig gamal hemma fru..Har stått och gjort storkok idag av färs...Det blev en bit över 100st kötbullar och lite biffar..Det var inte meningen att jag skulle göra biffar men det blir alltid samma sak, jag blir utråkad efter ett tag på att rulla köttbullar och då brukar det bli biffar av resten...Det hela tog mig nästan 2½ timme, från att göra färsen till att sista biffen var stekt...Phu....
Men nu blir Ebba och Kalle glada :)...
Så skönt att ha sen i frysan att bara ta fram att värma. Har börjat nu på senare tid att göra storkok och frysa in tex, köttfärsås, korvstroganoff, kalopps osv...Så nu har man alltid middag färdig om man inte har tid att stå och laga...Det spar mycket tid kan jag säga, och då kan man umgås mer med familjen :)

Ikväll blir det tjejmys i Tågarp och en massa planeringen till den "stora" festen...Åh, Linda vad massa gott vi ska äta :).weeeeiiii...Ska bli mysigt..Länge sedan jag hade lite "barnfri" tid och bara vara Linda för en stund :).
Men det blir nog inte alltför sent för imorgon kallar plikten. Ja, då ska man börja att jobba och tjäna lite pengar, förhoppningsvis :)...Men kommer att längta till v.29 då vi har semester och 3v framåt...Vi har hyrt ett hus vid havet i smögen, Bohuslän...Det blir jag, kalle, ebba+ kalles föräldrar+ hans syster Sophie med familj som kommer att åka...Åh, längtar jättemycket :)

Ha det gött alla..

Kram kram

Mina kända supergoda köttbullar :)






Kommentarer
Postat av: mamma

Så duktig du är gumman! köttbullarna ser väldigt goda ut,passar perfekt med mammas lingonsylt till. puss

2009-06-09 @ 15:19:35
Postat av: Daniel och Sophie

Hej vännen det ser gott ut mums mums......vad bra då vet vi vart vi ska gå på fredag!!!!!!!! :-)

Ha det bra var rädd om dig kramar S och D

2009-06-09 @ 22:26:44
Postat av: madde

fan vad gott det ser ut!!!!

2009-06-14 @ 13:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0