NYSTART

Hej alla. Välkommen tillbaka till min blogg. Jag har haft den här bloggen i över 11 år fast haft ett uppehåll dom senaste 4 åren. Blev ett ganska långt uppehåll. Jag startade den här bloggen 07 när jag väntade mitt första barn så att mina föräldrar och övriga släktingar kunde följa min graviditet. Mina föräldrar och släktingar bor i Östergötland och jag i Skåne så detta blev ett perfekt plattform att följa mig och mitt första barn på. Jag fortsatte att blogga för att hålla familjen uppdaterad och för att följa mitt första barns utveckling. Men av någon avledning så blev det efter många år för mycket för mig då bloggen förvandlades till ett tvång för att hålla alla uppdaterade hela tiden och stressen tog över. Sakta men säkert sinades blogginläggen och till sist dog dom ut helt. Men nu fyra år senare tänkte jag ge den ett försökt och väcka den till liv igen.
Detta är ett bra sätt att försöka lämna mina sociala medier (om jag någonsin kommer att kunna det 🙈). 
 
På fyra år hinner det att hända en hel del. Jag tänker inte gå igenom allt men det största är väll att jag har separerat, flyttat och träffat en ny man. Han heter Roger och har en son, Ceke som är sju år. Lika gammal som min nr:2 Olle. Ebba min förstfödde har hunnit bli nästan 11 år. Vi bor alla fem tillsammans i en lägenhet/radhuslänga på en gård med havsutsikt över sundet i jakt på det perfekta huset. Inte lätt att hitta drömhuset kan jag säga.Det har blivit många visningar men inget hus. Men snart så. Den som väntar på något gått väntar inte för länge brukar dom ju säga. Så vi fortsätter att leta och gå på visningar. 
 
I skrivande stund är jag föräldraledig i två veckor ifrån mitt jobb som grupphandledare inom daglig verksamhet. Älskar mitt jobb. Har arbetat inom LSS i 18 år nu och tycker fortfarande om det lika mycket. Arbetar i dagsläget bara 25% då jag är sjukskriven 75% på grund av en svår anemi. Men jag hoppas att jag inom en snar framtid ska kunna komma tillbaka och arbeta full tid. 
 
Det var i korta drag lite vad som hänt sista tiden. Just nu är klockan halv fem på morgonen och jag Ska försöka att somna om några timmar till. Vaknade vid tre kunde inte somna om då jag hade någon konstig dröm. Hamnade av någon konstig anledning här och kände ett sug av att börja skriva igen. 
Jag gör ett litet försök. Men jag kommer att ha samma tanke denna gången som jag hade när jag startade bloggen. Jag gör det för att min familj och mina vänner som jag inte har här nere i Skåne ska kunna följa oss i vår vardag. Men även ni andra är så klart också välkomna att läsa om ni vill. Kommer säkert att bomba er med bilder. Så den som blir trött av mina inlägg och dess innehåll kan bara lämna sidan igen. Hur bra som helst. Detta är min Blogg och den är på mina promiser och den som inte gillar det den ser kan bara lämna sidan igen. Lätt som en plätt.
 
God morgon // linda 🌼
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0